בניית אתר איקומרס

בניית אתר איקומרס

תוכן עניינים

אתר איקומרס, או בשמו השני אתר מסחר אלקטרוני, הוא פלטפורמה מקוונת שבה קונים ומוכרים מוצרים ושירותים דרך האינטרנט. אתר איקומרס מאפשר לעסקים ולאנשים פרטיים לבצע עסקאות אונליין דרך הדפדפן. המרכיבים העיקריים של אתר איקומרס כוללים קטלוג מוצרים, עגלת קניות, תהליך תשלום ושער תשלום. אלמנטים אלה פועלים יחד כדי לספק חווית קנייה חלקה ללקוחות.

מה ניתן למכור באתר איקומרס?

כאשר תפנו לבניית אתר איקומרס תוכלו למכור מגוון רחב של מוצרים ושירותים. מגוון הפריטים הזמינים למכירה הוא כמעט בלתי מוגבל, מוגבל רק על ידי שיקולים משפטיים ולוגיסטיים. להלן כמה קטגוריות נפוצות של סחורות ושירותים הנמכרים דרך אתרי איקומרס:

מוצרים פיזיים

  1. ביגוד ואביזרים: חנויות איקומרס מציעות לרוב מגוון רחב של ביגוד, הנעלה ואביזרי אופנה. דוגמאות כוללות שמלות, נעליים, תכשיטים, תיקים ושעונים.
  2. אלקטרוניקה: קטגוריה זו כוללת גאדג'טים כגון סמארטפונים, מחשבים ניידים, מצלמות ומכשירי חשמל ביתיים.
  3. מוצרים לבית: פריטים כמו רהיטים, כלי מטבח, מצעים ואקססוריז פופולריים גם הם.
  4. מוצרי בריאות ויופי: טיפוח עור, קוסמטיקה, תוספי מזון ופריטי טיפוח אישי נרכשים לעתים קרובות גם באתרי איקומרס באינטרנט.
  5. צעצועים ומשחקים: מצעצועים לילדים ועד משחקי לוח וחידות, פריטים אלה זמינים בדרך כלל באתרי מסחר אלקטרוני.

מוצרים דיגיטליים

  1. תוכנה: יישומים, משחקים וכלים שניתן להוריד או לגשת אליהם באופן מקוון.
  2. מוזיקה וסרטים: הורדות דיגיטליות או שירותי סטרימינג למוזיקה וסרטים.
  3. קורסים מקוונים: ניתן גם להוסיף לאתרי איקומרס תוכן חינוכי ותכניות הדרכה זמינות להורדה.
בניית חנות איקומרס

מושגים שכדאי להכיר לפני בניית אתר איקומרס

בניית אתר איקומרס כרוכה בהבנת מספר מושגי מפתח כדי ליצור חווית קנייה מקוונת חלקה ויעילה. להלן כמה מושגים חיוניים להבנה:

ניהול מוצר

ניהול מוצר הוא הבסיס לכל אתר איקומרס. זה כרוך בארגון, הצגה ותחזוקה של הצעות המוצרים שלך. היבטים מרכזיים כוללים:

קטלוג מוצרים: קטלוג מוצרים מקיף ומאורגן הוא חיוני. כל רישום מוצר צריך לכלול תיאורים מפורטים, תמונות באיכות גבוהה, מחירים, מפרטים וסקירות של לקוחות. מידע זה עוזר ללקוחות לקבל החלטות רכישה מושכלות.

ניהול מלאי: ניהול מלאי יעיל מבטיח שהמוצרים זמינים לרכישה ועוזר להימנע מחוסר מלאי או מכירת יתר. זה כולל מעקב בזמן אמת אחר רמות המלאי, תהליכי הזמנה מחדש אוטומטיים וניהול קשרי ספקים.

גרסאות מוצר (וואריאציות): אם אתם מציעים מוצרים בגדלים, צבעים או תצורות שונות, רצוי להציג את הווריאציות הללו ביעילות כדי להבטיח שלקוחות יוכלו למצוא ולבחור את האפשרויות המועדפות עליהם בקלות.

מאחורי הקלעים של ניהול המוצרים

מאחורי הקלעים של ניהול המוצרים

עגלת קניות

עגלת הקניות היא מרכיב קריטי בבניית אתר איקומרס, הפועל כאזור אחסון זמני לפריטים שלקוחות מתכוונים לרכוש. תכונות מפתח כוללות:

ממשק ידידותי למשתמש: עגלת הקניות צריכה להיות קלה לניווט, ולאפשר ללקוחות להוסיף, להסיר או לשנות פריטים במינימום מאמץ. יש להציג אינדיקטורים חזותיים ברורים של מספר הפריטים והעלות הכוללת.

עגלת קניות מתמשכת: עגלת קניות מתמשכת שומרת פריטים שנוספו על ידי לקוחות גם אם הם עוזבים את האתר וחוזרים מאוחר יותר. זה משפר את חווית המשתמש בכך שלא מאלץ לקוחות להוסיף מחדש פריטים.

שחזור נטישת עגלה: יישום אסטרטגיות לשחזור עגלות נטושות, כגון שליחת אימייל תזכורת או מתן הנחות, יכול לעזור להמיר מכירות פוטנציאליות שעלולות ללכת לאיבוד.

דף תשלום

דף התשלום הוא המקום שבו מתבצעת העסקה בפועל, והוא חייב להיות מתוכנן עבור אבטחה ונוחות שימוש. שיקולים מרכזיים כוללים:

אבטחה: דף התשלום חייב להשתמש בהצפנת Secure Socket Layer (SSL) כדי להגן על פרטי לקוחות רגישים. עמידה בתקן אבטחת הנתונים של תעשיית כרטיסי התשלום (PCI DSS)  חיונית גם היא כדי להבטיח טיפול מאובטח בנתוני תשלום.

אפשרויות תשלום מרובות: אפשרויות תשלום שונות, כגון כרטיסי אשראי, ארנקים דיגיטליים (למשל,  PayPal, Apple Pay), ו-pay באנדרואיד, נותן מענה להעדפות שונות של לקוחות ומגביר את הסבירות להשלמת המכירה.

חווית משתמש: תהליך תשלום יעיל ופשוט ממזער חיכוכים. רצוי להימנע מלבקש מידע מיותר בתהליך זה.

עמוד תשלום לדוגמה

כך נראה דף תשלום מאובטח

תהליך בניית חנות איקומרס

בניית חנות איקומרס כרוכה בתהליך מפורט ומובנה כדי להבטיח פונקציונליות, שימושיות ואבטחה. להלן הסבר מעמיק על כל שלב:

1. אפיון ובנייה של דפי המוצר

דף המוצר הוא המקום שבו הלקוחות מקבלים מידע מפורט על מוצר. מרכיבי מפתח בדף מוצר כוללים:

שם המוצר: שם ברור ותיאורי למוצר.

קטגוריה: הכללת קטגוריית המוצר עוזרת למשתמשים ולמנועי חיפוש להבין היכן המוצר ממוקם ומאיזה מלאי/קטגוריה הוא מגיע.

תמונת מוצר: תמונות באיכות גבוהה ממספר זוויות. ניתן לכלול פונקציונליות זום ותצוגות חלופיות אם רלוונטי.

תיאור המוצר: הסבר מפורט על המוצר, כולל תכונות, מפרטים, הטבות והוראות שימוש.

מחיר: מחיר המוצר, כולל כל הנחות או תמחור קידום מכירות.

וריאציות: אפשרויות עבור גדלים, צבעים או תצורות שונות אם רלוונטי. ניתן להוסיף תפריטים נפתחים או לחצני בחירה עבור וריאציות אלה.

הוספה לסל/ קנה עכשיו: כפתורים להוספת המוצר לעגלת הקניות או המשך ישירות לרכישה.

2. עיצוב דפי קטגוריית מוצרים

לאחר אפיון ובניית עמודי המוצרים אנחנו ממשיכים לבניית דפי קטגוריית המוצרים שעוזרים למשתמשים לנווט בין קבוצות של מוצרים קשורים. מרכיבי מפתח כוללים:

שם ותיאור קטגוריה: תיוג ברור ותיאור קצר של מה כוללת הקטגוריה.

פרטי מוצרים: תמונות ממוזערות ותיאורים קצרים של כל מוצר בקטגוריה. אלה צריכים להיות ניתנים ללחיצה כדי להעביר את המשתמש לדף המוצר המלא.

מסננים ואפשרויות מיון: בעמודי הקטגוריה ניתן לכלול אפשרויות לסינון מוצרים לפי קריטריונים כמו מחיר, פופולריות, דירוגים ותכונות (למשל, גודל, צבע).

3. עיצוב סל הקניות

סל הקניות (או עגלת הקניות) כמו שנאמר הוא אזור אחסון זמני לפריטים שהלקוח מתכוון לרכוש. תכונות מפתח כוללות:

רשימת פריטים: הצגת כל הפריטים שנוספו לעגלת הקניות, כולל תמונות ממוזערות, שמות, מחירים וכמויות.

בקרת כמות: אפשרויות להגדלה או הקטנה של הכמות של כל פריט, עם עדכוני מחירים אוטומטיים.

הסרת פריטים: אפשרות להסיר פריטים מהסל.

סך משנה וסה"כ: הצגת סכום המשנה של כל הפריטים, כולל כל הנחות, מסים והסכום הכולל.

המשך קניות: אפשרות לחזור לחנות ולהמשיך בקניות.

המשך לקופה: כפתור שבעזרתו ניתן להמשיך לדף התשלום.

איך נראית עגלת הקניות באתר

עיצוב סל קניות – גם דרך דסקטופ ןגם דרך מובייל

4. עיצוב דף התשלום והקופה

דף התשלום (כפי שנראה בתמונה מעלה של דף תשלום מאובטח) הוא המקום שבו הלקוחות מסיימים את הרכישה שלהם. דף זה צריך להיות פשוט, נוח לשימוש ובטוח. מרכיבי מפתח של עיצוב דף התשלום והקופה כוללים:

פרטי לקוח: שדות להזנת פרטי משלוח וחיוב.

אפשרויות משלוח (אם רוצים): שיטות משלוח שונות עם עלויות וזמני אספקה נלוות.

שיטות תשלום: אפשרויות תשלום מרובות, כולל כרטיסי אשראי/חיוב,העברות בנקאיות, או מזומן. (לרוב ניתנת האפשרות של חיוב כרטיס אשראי).

סיכום הזמנה: סיכום של הפריטים הנרכשים, כולל כמויות, מחירים וכל חיובים נוספים (משלוח, מיסים).

שדה קוד מבצע: אפשרות להזין קודי הנחה או מבצע.

בדיקה ושליחה: סקירה סופית של פרטי ההזמנה לפני השליחה.

5. הוספת סליקת צד שלישי

לאחר כל השלבים הללו, כולל כל העיצובים וההכנות, אנו מתקשרים עם חברת הסליקה שלכם ומחברים סליקה. הוספת הסליקה כוללת:

שילוב שער תשלום: שילוב עם מעבדי תשלומים כמו PayPal, Stripe או Square כדי לטפל בעסקאות בצורה מאובטחת.

בדיקות: ביצוע בדיקות יסודיות של כל השירותים המשולבים כדי להבטיח שהם פועלים כהלכה בתוך האתר.

6. עלייה של האתר לאוויר

לאחר שהאתר מתוכנן, פותח ונבדק במלואו, השלב האחרון הוא לעלות לאוויר.

אם גם אתם מעוניינים בבניית חנות איקומרס לעסק שלכם, הגעתם למקום הנכון! אנו בסטודיו רותם דיזיין מתמחים בבניית חנויות איקומרס מכל הסוגים לכל סוגי החברות. לפרטים ומידע נוסף השאירו פרטים בטופס צור הקשר באתר.

מה תוכלו למצוא בסטודיו?

שנשב לקפה?

אהבתם? שתפו

Facebook
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
Email

מתבלטים איזה אתר לבנות?

רוצים לבלוט מעל כל המתחרים?

אשמח לייעץ לכם!

השאירו פרטים ואני כבר מתקשרת!